Euskara eta gaztelera: kode aldaketa eta kalkoak Iruñerriko Lehen Hezkuntzan

dc.contributor.advisorTFEIbarra Murillo, Orreaga
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorAranguren Okiñena, Asier
dc.date.accessioned2014-11-05T11:45:21Z
dc.date.available2014-11-05T11:45:21Z
dc.date.issued2014
dc.date.updated2014-11-03T12:46:47Z
dc.description.abstractEl principal objetivo de este proyecto es analizar las interferencias lingüísticas que se producen fruto de la interacción entre el euskera y el castellano, centrándose especialmente en: los calcos y el cambio de código. Las observaciones se han llevado a cabo en el año 2014, en una clase de 3º de primaria del modelo educativo D y situada en un colegio de Barañain. Mediante distintas metodologías y basándose en sus producciones tanto orales como escritas se ha formado un corpus y se ha procedido a realizar su análisis. Con los ejemplos presentes en el trabajo, queda retratado qué nivel de euskera tienen y la influencia del castellano sobre él. En el momento presente, es un estudio realmente interesante examinar cómo es el proceso de adquisición y de afianzamiento de la lengua vasca en este contextoes_ES
dc.description.abstractProiektu honen xedea euskara eta gazteleraren arteko elkarreraginagatik sortutako hizkuntza interferentziak aztertzea da. Lanak, bereziki honako bi fenomeno hauetan sakonduko du: kalkoak eta kode aldaketak. Behaketak 2014. urtean eta D ereduko Barañainen kokaturiko eskola batean burutu dira, hain zuzen ere, 3. mailako ikasgela bateko haurrekin. Metodologia desberdinen bitartez eta ikasleen ahozko zein idatziko produkzioekin, corpus bat osatu eta haren analisia egin da. Lanean azaltzen diren adibide desberdinekin argi geratzen da zein den aipatutako haur hauen euskara maila eta baita haien hizkuntza nagusiak euskaran duen eragina ere. Egun, testuinguru honetan heziak diren haurrak nola ari diren euskara ikasten aztertzea oso lan interesgarria suertatzen ari daeu
dc.description.abstractThe main objective of this project is to analyze the linguistic interferences that appear from the interaction between the Basque and Spanish languages. In this project we focus on these two phenomena: the loan translations and the code switching. The observations were carried out in 2014, in a class of D educational model with children in 3rd grade of Primary Education in a school located in Barañain. Using different methodologies and based on the oral and written productions of pupils, we have formed a corpus and proceeded to make its analysis. With the examples present in the work, is portrayed very clearly which is the real level of Basque language in these pupils and the influence that their main communication language has on it. Nowadays, it is a really interesting study to examine how is the process of acquisition and consolidation of the Basque language on children educated in this contexten
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeLehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/14261
dc.language.isoeusen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVasco y castellanoes_ES
dc.subjectCalcoses_ES
dc.subjectCambio de códigoes_ES
dc.subjectPréstamos lingüísticoses_ES
dc.subjectBilingüismoes_ES
dc.subjectEuskara eta gaztelaniaeu
dc.subjectKalkoakeu
dc.subjectKode aldaketaeu
dc.subjectHizkuntza maileguakeu
dc.subjectElebitasunaeu
dc.subjectBasque and Spanishen
dc.subjectCalquesen
dc.subjectCode-switchingen
dc.subjectLinguistic borrowingen
dc.subjectBilingualismen
dc.titleEuskara eta gaztelera: kode aldaketa eta kalkoak Iruñerriko Lehen Hezkuntzaneu
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAdvisorTFEOfPublication007eaf75-1bb9-4adb-8a5a-2d3ce245b934
relation.isAdvisorTFEOfPublication.latestForDiscovery007eaf75-1bb9-4adb-8a5a-2d3ce245b934

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG14-Gpri-ARANGUREN-68635.pdf
Size:
3.28 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.76 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: