Publication:
Analysis of oral skills development in the most used English language textbooks in the second year of baccalaureate in Spain

dc.contributor.authorLuque Agulló, Gloria
dc.contributor.authorBueno-Alastuey, María Camino
dc.contributor.departmentFilología y Didáctica de la Lenguaes_ES
dc.contributor.departmentFilologia eta Hizkuntzaren Didaktikaeu
dc.date.accessioned2019-06-07T11:00:09Z
dc.date.available2019-06-07T11:00:09Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractEste trabajo examina cómo se implementa la competencia oral en los libros de texto más usados en el último año de Bachillerato en España. Usando una herramienta validada en un estudio anterior (Bueno-Alastuey and Luque Agulló, 2015a), se analizaron cinco libros de texto. Los resultados muestran la misma proporción de tareas dedicadas al desarrollo de destrezas orales y escritas, un nivel B1 según el Marco de Referencia Europeo (CEFR), y un acercamiento metodológico enmarcado en las corrientes pedagógicas actuales. Estos resultados sugieren que los libros de texto siguen las directrices europeas en cuanto al desarrollo de las destrezas orales, ignorando el énfasis en los aspectos escritos del examen de acceso a la Universidad.es_ES
dc.description.abstractThis paper examines oral/aural competence in the most commonly used coursebooks in the second year of Baccalaureate in Spain. Using a checklist created and validated in a former pilot analysis (Bueno-Alastuey and Luque Agulló, 2015a), five textbooks were analysed. Results showed that the proportion of tasks1 devoted to oral/aural and written skills was similar, that the level introduced was B1 according to the Common European Framework for Languages (CEFR), and that the methodological approach used was consistent with current pedagogical schemes. This suggests that Spanish coursebooks are following the CEFR requirements on oral/aural aspects, overlooking the written focus of the University Entrance exam.en
dc.format.extent15 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/33291
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.relation.ispartofPorta Linguarum 27, enero 2017es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDestrezas oraleses_ES
dc.subjectRecepción orales_ES
dc.subjectProducción orales_ES
dc.subjectSegundo de Bachilleratoes_ES
dc.subjectEvaluación de libros de textoes_ES
dc.subjectOral skillsen
dc.subjectListeningen
dc.subjectSpeakingen
dc.subjectSecond year of Baccalaureateen
dc.subjectTextbook evaluationen
dc.titleAnalysis of oral skills development in the most used English language textbooks in the second year of baccalaureate in Spainen
dc.title.alternativeAnálisis del desarrollo de las destrezas orales en los libros de texto mas utilizados en el segundo curso de Bachillerato en Españaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.type.versionVersión publicada / Argitaratu den bertsioaes
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf09f0490-722c-46bc-b5c4-b05e6e3cc493
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf09f0490-722c-46bc-b5c4-b05e6e3cc493

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
121_Luque_AnalysisOral.pdf
Size:
1.86 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: