Publication: Teaching efl through clil and in early childhood education
Date
Authors
Director
Publisher
Project identifier
Abstract
El gran incremento del uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TICs) en la sociedad demanda su implementación en el ámbito de la enseñanza. En el presente Trabajo de Fin de Grado se aborda el impacto de la metodología de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) y la importancia de las TICs en la educación, mencionando las ventajas y desventajas de ambas. Posteriormente se presentan tres herramientas digitales para implementar en un aula de educación infantil y para su posible aplicación a través de una metodología CLIL, exponiendo sus beneficios e inconvenientes. Se propone el uso de historias, tarjetas y juegos, herramientas todas ellas digitales con las que finalmente se plantean una serie de actividades dirigidas al alumnado de 4 años.
The significant increase in the use of Information and Communication Technologies (ICTs) in society demands their implementation in the field of education. In this work the impact of Content and Language Integrated Learning (CLIL) methodology and the importance of ICT in education are discussed, mentioning the advantages and disadvantages of both. Subsequently, three digital tools are presented to consider their implementation in an early childhood education classroom and for their possible application integrated in a CLIL methodology, exposing their benefits and disadvantages. The use of digital stories, digital cards and games are proposed, digital tools that finally are used to propose a series of activities aimed at 4-year-old students
Description
Keywords
Department
Faculty/School
Degree
Doctorate program
item.page.cita
item.page.rights
Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.