Publication:
Comparative Analysis of the Education Models and CLIL in Finland and Spain

dc.contributor.advisorTFELasheras Balduz, Jesús
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.affiliationGiza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorJiménez Rubio, Pilar
dc.date.accessioned2024-07-24T10:59:05Z
dc.date.available2024-07-24T10:59:05Z
dc.date.issued2024
dc.date.updated2024-07-17T08:18:52Z
dc.description.abstractEl presente trabajo analiza los sistemas educativos de Finlandia y España para identificar similitudes y diferencias, con un énfasis particular en la enseñanza AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras). En un mundo globalizado, la comunicación multilingüe es fundamental, por lo que se evalúa la implementación de AICLE en ambos países, destacando las estrategias pedagógicas y los recursos utilizados. Además, se examina la formación docente, incluyendo programas de formación inicial y continua, para entender cómo cada sistema prepara a los maestros para enfrentar los desafíos educativos contemporáneos. El estudio utiliza un cuestionario dirigido a maestros de Educación Primaria para obtener datos sobre sus experiencias y perspectivas. Al comparar estos aspectos, se busca identificar prácticas efectivas que podrían adoptarse para mejorar la calidad educativa en ambos contextos. Este análisis proporciona una visión comprensiva de cómo Finlandia y España abordan la educación multilingüe y la formación profesional docente, ofreciendo recomendaciones que podrían enriquecer ambos sistemas educativos.es_ES
dc.description.abstractThis study analyzes the educational systems of Finland and Spain to identify similarities and differences, with a particular emphasis on CLIL (Content and Language Integrated Learning). In a globalized world, multilingual communication is essential, so the implementation of CLIL in both countries is evaluated, highlighting the pedagogical strategies and resources used. Additionally, the research examines teacher training, including initial and continuous professional development programs, to understand how each system prepares educators to face contemporary educational challenges. The study employs a questionnaire administered to Primary Education teachers to gather data on their experiences and perspectives. By comparing these aspects, the aim is to identify effective practices that could be adopted to improve educational quality in both contexts. This analysis provides a comprehensive view of how Finland and Spain approach multilingual education and professional teacher development, offering recommendations that could enhance both educational systems.en
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeLehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.extent48 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/50471
dc.language.isoeng
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectFinlandiaes_ES
dc.subjectEspañaes_ES
dc.subjectAICLEes_ES
dc.subjectProfesoradoes_ES
dc.subjectEducationen
dc.subjectFinlanden
dc.subjectSpainen
dc.subjectCLILen
dc.subjectTeachersen
dc.titleComparative Analysis of the Education Models and CLIL in Finland and Spainen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG_Pilar_Jimenez_Rubio.pdf
Size:
2.57 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: