Publication: Emakumeak frankismoan, memoria eta genero zapalkuntza: genero-rolak lantzeko proposamen didaktikoa
Date
Authors
Director
Publisher
Project identifier
Abstract
Jarraian aurkezten den Master Amaierako Lanak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzarako esku-hartzeko proposamen didaktiko bat plazaratzen du. Aldi berean, proposamen hau IESO Berriozar DBHI institutuan egiteko dago pentsatua, baina eskola anitzetan jar daiteke praktikan. Hezkidetza eta memoria historikoa lantzeko helburuz, “Sección Femenina” eta genero-rolak dira lantzen diren gai nagusiak, beti ere Nafarroako Foru Komunitateko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren Etapako Irakaskuntzen Curriculuma jarraituz. Horrez gain, 69/2023ko Foru aginduari jarraiki, inklusioa bermatzen da, oinarri metodologikotzat Irakaskuntzaren Diseinu Unibertsala (IDU) eta interkulturalitatea hartuz. Proposamena aurrera eramateko helburuz, 4. mailako D eredurako hamar saio diseinatu dira, LOMLOEk proposatutako metodologia aktibo batzuk erabiliz, besteak beste, ikaskuntza kooperatiboa, proiektuetan oinarritutako ikaskuntza eta arazoetan oinarritutako ikaskuntza. Laburbilduz, esku-hartze honen bidez hainbat helburu lortu nahi dira. Alde batetik, ikasleen kontzientzia kritikoa garatzea gaur egungo problematiken aurrean, arazoak iraganeko garai historikoekin erlazionatuz eta hauei aurre egiteko prestatuz. Bestalde, gizartean modu aktibo batean parte-hartzera doazen nerabeei, memoria historikoaren garrantzia transmitituz, askatasun, berdintasun eta justiziaren alde borrokatzen jarraitzearen garrantzia erakustea, gizarte berdin eta inklusibo baten alde egiteko asmoz.
The master's thesis presented below presents a didactic intervention proposal for compulsory secondary education. At the same time, this proposal is intended to be carried out in IESO Berriozar DBHI, but it can be implemented in multiple schools. With the aim of working on coeducation and historical memory, the “Sección Femenina” and gender roles are the main topics, following the Curriculum of the Teaching of the Compulsory Secondary Education Stage of the Foral Community of Navarre. In addition, following the Foral Order 69/2023, inclusion is guaranteed taking as a methodological basis the Universal Design of Education (UDE) and interculturality. In order to carry out the proposal, ten sessions have been designed for model D of 4th course, using some active methodologies proposed by the LOMLOE, such as cooperative learning, project-based learning and problem-based learning. In summary, this intervention pursues a series of objectives. First, to develop students' critical awareness of current issues, relating the problems to past historical times and preparing them to face them. Finally, to show the adolescents who come to participate actively in society, transmitting the importance of historical memory, the importance of continuing to fight for a free, equal and inclusive society.
Description
Keywords
Department
Faculty/School
Degree
Doctorate program
item.page.cita
item.page.rights
Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.