Lizarraga Ergoienako hizkeraren bilakaera: mikrosare baten azterketa
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Este trabajo analiza la evolución del habla de Lizarraga-Ergoiena (Navarra) a través del estudio de la red lingüística de un joven. Se investiga el uso del euskalki, el euskera batua y el castellano en contextos formales e informales, destacando los cambios fonológicos, el uso de calcos y los fenómenos de cambio de código. Para ello, se han utilizado grabaciones orales, encuestas y análisis de textos escritos, con el objetivo de observar la relación entre las prácticas lingüísticas y la identidad lingüística. Asimismo, se examina el papel del sistema educativo en la transmisión de los dialectos y en la promoción de la diversidad lingüística. En la segunda parte del trabajo se presenta una propuesta didáctica que proporciona recursos para integrar el euskalki y el euskera batua en el aula, fomentando la motivación y el uso entre el alumnado.
Lan honek Nafarroako Lizarraga-Ergoienako hizkeraren bilakaera aztertzen du, gazte baten mikrosare linguistikoa abiapuntu hartuta. Hiru hizkuntza (euskalkia, euskara batua eta gaztelania) testuinguru informal zein formaletan nola erabiltzen diren ikertu da, eta belaunaldi arteko aldeak aztertu dira. Bereziki, kode aldaketak, kalkoak eta fonologiaren bilakaera azpimarratu dira. Horretarako, ahozko grabazioak, galdeketak eta testu-idazketak baliatu dira, hizkuntza-praktiken eta hizkuntza-identitatearen arteko harremanak aztertzeko. Gainera, hezkuntza-sistemak euskalkien transmisioan eta hizkuntza-aniztasunean duen rola aztertu da. Lanaren bigarren zatian, proposamen didaktiko bat aurkezten da, irakasleek euskalkiak eta euskara batua modu integratuan lantzeko baliabideak izan ditzaten, eta ikasleen motibazioa eta erabilera sustatzeko jarduerak eskainiz.
This research examines the evolution of the Lizarraga-Ergoiena dialect (Navarre) through the linguistic micro-network of a young speaker. It explores how three languages—local dialect, standard Basque, and Spanish—are used across formal and informal contexts, emphasizing phonological changes, code-switching, and calques. Oral recordings, surveys, and written texts were analyzed to understand the relationship between language practices and linguistic identity. The study also considers the role of the education system in the transmission of dialects and the promotion of linguistic diversity. In the second part, a didactic proposal is offered to help teachers integrate dialects and standard Basque in the classroom, including activities to foster motivation and real-life usage among students.
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