Publication:
Emakume idazleak lehen lerrora XVIII eta XIX. mendeko Euskal emakume idazleak lantzeko proposamen didaktikoa

dc.contributor.advisorTFELopez-Mugartza Iriarte, Juan Karlos
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.affiliationGiza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorAbucide Aylagas, Amaia
dc.coverage.spatialeast=-1.6760691; north=42.6953909; name=Navarra, España
dc.date.accessioned2021-07-15T08:09:36Z
dc.date.available2021-07-15T08:09:36Z
dc.date.issued2021
dc.date.updated2021-07-14T09:22:18Z
dc.description.abstractHezkuntza behin eta berriz aldatzen doa, eta garai eta gizarteari moldatzeko beharra etengabekoa da. Horrenbestez, eraldatzeko eta berritzeko aukerak daude, eta Nafarroako curriculum-a genero eta ikuspuntu feminista eta inklusibo batetik aztertuta, hutsune asko ditu oraindik. Honenbestez, arazo horri aurre egiteko, edo berdintasunerako bidean ale bat jartzeko helburuarekin, emakume idazleak lantzeko eta ezagutarazteko proposamen didaktiko bat sortzea da helburua. Nerabe, zein haurrentzat oso garrantzitsuak izaten dira ikasgai eta arlo ezberdinetako erreferenteak eta pertsonak ezagutzea. Askotan, eskola eta akademia munduko pertsona nabarmenenak soilik gizonezkoak izaten dira, eta horrek ez du gizartearen ordezkapen duina gauzatzen. Beraz, lan honetan, Euskal Hizkuntza eta Literaturaren arloan, euskal emakume idazleen biografiak, errepaso historikoa, eta horiek lantzeko unitate didaktikoa sortzea du helburu. Hori garatzeko marko teorikoan historiaren errepasoa garatuko da testuingurua ulertzeko asmoz. Bigarrenik, historian zehar egondako emakume idazleen bizitzak ezagutzeko biografiak azalduko dira. Azkenik, XVIII. eta XIX. mendeetako emakume idazleak lantzeko unitate didaktikoa proposatuko da.es_ES
dc.description.abstractLa educación va cambiando una y otra vez y la necesidad de adaptarse a la época y a la sociedad es constante. Por tanto, existen oportunidades de transformación e innovación, y el análisis del currículo navarro desde un punto de vista feminista e inclusivo sigue presentando muchas lagunas. Por lo tanto, el objetivo es crear una propuesta didáctica para trabajar y dar a conocer a las mujeres escritoras con el objetivo de hacer frente a este problema o dar un paso en el camino hacia la igualdad. Tanto para los adolescentes como para los niños y niñas es muy importante conocer a referentes y personas de diferentes materias y áreas. Muchas veces, las personas más destacadas del mundo escolar y académico son solo hombres, siendo una representación indigna de la sociedad. En este trabajo, en el ámbito de la lengua y la literatura vasca, el objetivo es poner de relieve las biografías de las escritoras vascas, y realizar una unidad didáctica para trabajarlas. En el marco teórico para su desarrollo se hará un repaso de la historia con el fin de comprender el contexto. En segundo lugar, se expondrán biografías para conocer las vidas de las escritoras a lo largo de la historia. Por último, se propondrá una unidad didáctica para trabajar las mujeres escritoras de los siglos XVIII y XIX.es_ES
dc.description.abstractEducation changes repeatedly, and the need to adapt to time and society is constant. Therefore, there are opportunities for modification and renewal, and the curriculum of Navarre, viewed from a genus and feminist and illusory point of view, still has many vacancies. The purpose, therefore, is to produce a didactic proposal for the cultivation and recognition of female writers, to deal with this problem, or in order to place a specimen on the path to equality. As a teenager, it is important for children to know the referees and people of different schools and fields. The schools and academies of the world are often only men, and this does not constitute a dignified representation of society. So, in this work, in the field of Basque language and literature, the biography of Basque women writers is intended to create a didactic unit to work on them. In the theoretical frame of development, a review of history will be developed with the aim of understanding the context. Secondly, biographies shall be given for the history of the lives of women writers. Finally, a didactic unit shall be proposed for the cultivation of female writers in the eighteenth and nineteenth centuries.es_ES
dc.description.degreeMáster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeBigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/40131
dc.language.isoeusen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectLiteraturaes_ES
dc.subjectEmakumeaes_ES
dc.subjectEuskal emakume idazleakes_ES
dc.subjectEuskera eta Literaturaes_ES
dc.subjectEuskal literaturaes_ES
dc.subjectProposamen didaktikoaes_ES
dc.subjectMujeres_ES
dc.subjectMujeres escritoras vascas,es_ES
dc.subjectLengua Vasca y Literaturaes_ES
dc.subjectLiteratura vascaes_ES
dc.subjectPropuesta didácticaes_ES
dc.subjectLiteraturees_ES
dc.subjectWomanes_ES
dc.subjectBasque women writerses_ES
dc.subjectEuskara and Literaturees_ES
dc.subjectBasque literaturees_ES
dc.subjectDidactic propositiones_ES
dc.titleEmakume idazleak lehen lerrora XVIII eta XIX. mendeko Euskal emakume idazleak lantzeko proposamen didaktikoaeus
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
MAL21-BHIUM-EUS-ABUCIDE-105096.pdf.pdf
Size:
3.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.78 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: