Tourism and sustainability. Do tourists perceive sustainability in the most sustainable hotels in the world?
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The environmental emergency and technological revolution have triggered significant changes in the tourism sector. The relevance of sustainability at a social level has led to the implementation of sustainable practices in accommodations, thus creating sustainable tourism. On the other hand, technology has contributed to rapid growth in User-Generated Content (UGC), as well as in the impact of Electronic Word Of Mouth (eWOM) on the travel and hospitality sector. In particular, Online Travel Reviews (OTRs) have become a primary source of information on which to base research related to the tourism industry. The massive amount of data contained in platforms such as TripAdvisor entails the need to make use of Big Data analytics for its implementation in studies such as the present one. This research aims to discover through the analysis of the destination image perceived by the visitor, whether tourists perceive the sustainable character of accommodations that are classified as such. For that purpose, 10,361 English reviews found on TripAdvisor are collected and computerized content analysis is carried out. The results show that tourists are not aware of the sustainable character of the hotels, which leads to the recommendation of increasing the marketing efforts of these accommodations to transmit the idea of sustainability.
La emergencia medioambiental y la revolución tecnológica han provocado cambios importantes en el sector turístico. La relevancia social de la sostenibilidad ha llevado a los alojamientos a implementar practicas sostenibles, creando el turismo sostenible. Por otro lado, las tecnologías han contribuido al rápido crecimiento en el contenido generado por el usuario (UGC), así como en el impacto de las reseñas de viajes online (OTRs) en el sector turístico. En particular, las OTRs se han convertido en una fuente de información primordial en la que se basan las investigaciones relacionadas con esta industria. La cantidad masiva de datos contenidos en plataformas como TripAdvisor, conlleva la necesidad de hacer uso de técnicas de análisis de Big Data para su aplicación en estudios como el presente. Esta investigación tiene como objetivo descubrir a través del análisis de la imagen del destino percibida por el visitante, si los turistas son conscientes del carácter sostenible de los alojamientos que se clasifican como tales. Para ello, se recogen 10,361 reseñas en inglés encontradas en TripAdvisor y se realiza un análisis de contenido informatizado. Los resultados muestran que los turistas no son conscientes del carácter sostenible de los hoteles, lo cual puede estar provocado por una mala comunicación de dicha característica. Esto lleva a recomendar una mejora en la estrategia de marketing, con el objetivo de conseguir transmitir la idea de sostenibilidad.
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