Publication: The role of the learner in the construction of meaning at Tate Britain
dc.contributor.author | Arriaga Azkarate, Amaia | |
dc.contributor.author | Agirre Arriaga, Imanol | |
dc.contributor.department | Psicología y Pedagogía | es_ES |
dc.contributor.department | Psikologia eta Pedagogia | eu |
dc.date.accessioned | 2016-08-10T08:20:24Z | |
dc.date.available | 2016-08-10T08:20:24Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.description.abstract | The debates on the interpretation of art that developed in the field of art theory and criticism beginning in the 1960s have influenced the theory and practice of museum education and questioned traditional practices. As a consequence, in recent years, there has been a radical redefinition of the role the viewer must play in interpreting works and exhibitions. The article discusses how and to what extent this turn towards visitor/learner agency in the interpretation has affected educational discourses and practices at Tate Britain gallery. This study is part of a wider investigation analysing how different agents involved in school programmes at Tate Britain conceive of art and interpretation. | en |
dc.description.abstract | Los debates sobre la interpretación del arte desarrollados en el campo de la teoría y crítica del arte a principios de los años 60 han influido la teoría y práctica de la educación museística poniendo en cuestión practicas tradicionales. Como consecuencia, en los últimos años, se ha dado una radical redefinición del rol que el visitante debe jugar en la interpretación de obras y exposiciones. El artículo discute cómo y hasta qué punto este giro hacia el protagonismo del visitante en la interpretación ha influido los discursos y prácticas de la galería Tate Britain. El estudio es parte de una más amplia investigación que analiza cómo los diferentes agentes involucrados en los programas escolares de la Tate Britain conciben el arte y la interpretación. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.identifier.doi | 10.5209/rev_ARIS.2013.v25.n2.42077 | |
dc.identifier.issn | 1131-5598 (Print) | |
dc.identifier.issn | 1988-2408 (Electronic) | |
dc.identifier.uri | https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/21275 | |
dc.language.iso | eng | en |
dc.publisher | Universidad Complutense de Madrid | es_ES |
dc.relation.ispartof | Arte, Individuo y Sociedad 2013, 25 (1), 203-218 | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://dx.doi.org/10.5209/rev_ARIS.2013.v25.n2.42077 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Interpretation | en |
dc.subject | Museums | en |
dc.subject | Education | en |
dc.subject | Art | en |
dc.subject | Interpretación | es_ES |
dc.subject | Museo | es_ES |
dc.subject | Educación | es_ES |
dc.subject | Arte | es_ES |
dc.title | The role of the learner in the construction of meaning at Tate Britain | en |
dc.title.alternative | El rol del visitante en la construcción de significado en la galería Tate Britain | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type.version | Versión publicada / Argitaratu den bertsioa | es |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | c9083966-6fb5-45f0-8509-8219be36da0b | |
relation.isAuthorOfPublication | ea3fa9d5-a7e5-401b-a5be-f02a8b38557e | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | c9083966-6fb5-45f0-8509-8219be36da0b |