Publication:
Impact of storyjumper on English vocabulary acquisition: use of ICT and repetitioin

dc.contributor.advisorTFEBueno-Alastuey, María Camino
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.affiliationGiza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorJanices Aldabe, Olga
dc.date.accessioned2024-07-29T07:38:13Z
dc.date.available2024-07-29T07:38:13Z
dc.date.issued2024
dc.date.updated2024-07-16T12:08:10Z
dc.description.abstractDiversos estudios han explorado la importancia de usar tecnología para enseñar inglés como lengua extranjera a estudiantes de primaria desde una perspectiva teórica, pero pocos han mostrado su efectividad en aulas reales. Este estudio analiza cómo el uso de Storyjumper beneficia la adquisición de vocabulario y si el número de repeticiones influye en dicha adquisición. Se presta especial atención a estudiantes con dificultades de aprendizaje para determinar si la repetición y la inclusión de TIC en el aula promueven su aprendizaje. Cuarenta y seis estudiantes de primer grado participaron en un estudio con dos historias. La primera historia se presentó de forma no digital y se repitió dos veces en un grupo y tres veces en el otro. La segunda historia se presentó de forma digital y la misma cantidad de veces. Los instrumentos utilizados fueron pruebas previas y posteriores para medir el conocimiento adquirido, y evaluaciones de semáforo, observaciones y entrevistas individuales para comprender las opiniones, intereses y preferencias de los estudiantes. Los datos mostraron que, después de leer la historia digital, los estudiantes mejoraron más su vocabulario. Las herramientas cualitativas también demostraron que los estudiantes se sentían más motivados para aprender cuando se usaban medios tecnológicos.es_ES
dc.description.abstractDiverse studies have already explored the importance of using technology to teach English as a Foreign Language to students of Primary Education from a theoretical perspective. However, few studies have shown its effectiveness in real classrooms. The following study aims to analyze how using Storyjumper can benefit vocabulary acquisition, and whether the number of repetitions has any effect on it. Special attention will be paid to students with learning difficulties to determine whether repetition and the inclusion of ICT in the classroom promote their learning. Forty-six first-grade students participated in a study in which two stories were read. The first story was presented non-digitally and repeated twice in one group and three times in the other group. The second was presented digitally and the same amount of times. The instruments used were pre-tests and post-tests to ascertain the knowledge acquired by the students, and traffic lights assessments, observations, and individual interviews to understand the opinions, interests, and preferences of the students. The data showed that after reading the digital story, students improved their vocabulary more when the digital story was used. Finally, qualitative tools also demonstrated that students felt more motivated to learn when technological means were involved.en
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil/Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeHaur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua edo Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.extent34 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/50486
dc.language.isoeng
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVocabulary acquisitionen
dc.subjectICTen
dc.subjectStorytellingen
dc.subjectStudents with special needsen
dc.titleImpact of storyjumper on English vocabulary acquisition: use of ICT and repetitioinen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG E.P._Olga Janices.pdf
Size:
456.54 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: