Publication:
Nafarroako euskararen maila lehen hezkuntzan, eta berau baldintzatzen duten faktoreak

Date

2013

Authors

Irastorza Mingo, Ander

Publisher

Acceso abierto / Sarbide irekia
Trabajo Fin de Grado / Gradu Amaierako Lana

Project identifier

Abstract

Mi proyecto, se basa generalmente en analizar el nivel de euskara que tienen las alumnas de 5º de primaria, en la ikastola Amaiur de Iruña, en este curso 2012-2013. En mi trayectoria como alumno, he pasado por unas cuantas escuelas en mi etapa de la universidad y no ha sido nada positivo el nivel que las niñas han demostrado sobre el euskera. La situación del euskara es muy diferente dependiendo del lugar en donde estés. En mi provincia, Guipúzcoa, la degeneración de la lengua vasca no es tan extrema como aquí. Por este motivo, uno de mis objetivos será identificar los factores que condicionan la lengua de las alumnas de Iruña. Sin embargo, y tras pasar unos meses en la ikastola, he identificado el mayor problema de la cuestión; el castellano. Por lo tanto, y sabiendo que el objetivo principal es analizar el nivel de euskera que poseen las alumnas, he decidido ir más allá, ya que no es suficiente identificar el problema. Siempre que hay un problema, existe otro algo que ha empujado a que exista ese problema.


Nire proiektua, 2013. urtean Iruñerriko Amaiur ikastolako 5.A-ko ikasleen euskara maila aztertzea izango da. Proiektu hau egitea egokitu zaidan arren, aspalditik arduratzen nauen gaia da, izan ere, urteak daramatzat Iruñean irakasle izateko gradua atera nahian, eta hainbat eskoletatik pasa ondoren, ez da batere positiboa euskal hiztunak diren haurrak erakutsi duten maila. Euskararen egoera ezberdina da tokian toki. Ni natorren lurraldetik, Gipuzkoa alegia, ez da hain nabarmena hizkuntzaren degenerazioa; hori dela eta, Nafarroan, eta kasu honetan Iruñean, haurren hizkuntzan eragiten duten faktoreak aztertuko ditut. Hala eta guztiz ere, eta hainbat hilabete eskolan pasa ondoren, errudun garrantzitsuenarekin egin dut topo, gaztelaniaren presentzia nabarmena hain zuzen ere. Egun, Nafarroa guztia hartuta, dezente gehiago dira erdaldunak euskaldunak baino, eta honek izugarrizko eragina du lurralde honen jatorrizko hizkuntzan. Beraz, eta jakinda helburua ikasleen maila aztertzea dela, haratago joatea erabaki dut, izan ere, ez da nahikoa arazoa identifikatzea, arazo bat dagoenean betiere arazo hori ahalbidetu duten zenbait ezaugarri baitaude.


My project is based generally on the analysis of the level of Basque language that fifth grade students from the school Amaiur of Iruña have shown during this course 2012-2013. Throughout my university period I have been to different schools and the level proved to be not positive. The situation of the Basque language is very different depending on where you are. In my province, Gipuzkoa, the degeneration of the Basque language is not as extreme as in Iruña. Hence, one of my goals will be to identify the factors that condition the language of the students from Iruña. However, and after spending some months at this school I have identified the main problem of this issue: the Spanish. Therefore, and knowing that the main objective is to analyze the level of Basque that the students have I have decided to move forward since I believe it is not enough to just identify the problem. Whenever there is a problem, there is another reason behind for that problem to occur or exist.

Description

Keywords

Euskera, Lengua castellana, Competencias comunicativas, Contexto formal, Contexto no formal, Euskara, Gaztelania, Gaitasun komunikatiboak, Testuinguru formala, Testuinguru informala, Basque language, Spanish language, Communicative skills, Formal context, Informal context

Department

Faculty/School

Facultad de Ciencias Humanas y Sociales / Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatea

Degree

Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra, Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan

Doctorate program

item.page.cita

item.page.rights

Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.