Publication:
The influence of students' topic choice: implementation of a sample in a high school in Navarre

dc.contributor.advisorTFEZenotz Iragi, María Victoria
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorArellano Gurbindo, Pedro María
dc.date.accessioned2014-08-01T07:51:39Z
dc.date.available2014-08-01T07:51:39Z
dc.date.issued2014
dc.date.updated2014-07-25T12:07:51Z
dc.description.abstractEste estudio analiza la motivación que un grupo de estudiantes de secundaria en Navarra tienen hacia el aprendizaje del inglés. Posteriormente, se elaborará y completará una unidad didáctica basada en los temas preferidos del alumnado para finalmente poder estudiar los efectos que esta unidad puede causar en la motivación del alumnado. Lo que esperamos mediante este estudio es demostrar como el trabajar con un tema elegido por los alumnos en ingles aumenta la motivación del alumnado hacia el mismo idioma. La muestra utilizada en el estudio es de 33 alumnos de segundo curso de ESO. En cuanto a la metodología los estudiantes tuvieron que completar un cuestionario en dos ocasiones (pre-test y post-test) junto a una unidad didáctica basada en un tema de su elección. Después de recoger los diferentes resultados, podemos decir que la elección del tema a la hora de estudiar inglés, tiene un efecto positivo en la motivación de los estudiantes hacia el idioma.es_ES
dc.description.abstractThe main aim of this study is to analyze the motivation that a group of students from a secondary school in Navarre have towards learning English as a second language. After discovering their topic preferences, a didactic unit is developed according to their likes and then implemented. Finally the effect this unit has had on students’ motivation towards English language is analyzed. What we expect with this research is to prove that students’ motivation towards English improves if they work in English with a topic of their choice. The sample used consists of 33 students from second grade of ESO. Regarding to the methodology used, students had to complete a pre and post-test questionnaire related to motivation, which included questions about their topic preferences. Then a unit based on students’ topic preferences was implemented. After collecting different data, the results show that student’s topic preference at the time of learning English language has a positive impact in student's motivation towards learning the English language.en
dc.description.degreeMáster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeBigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/11508
dc.language.isoengen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectElección de temases_ES
dc.subjectAprendizaje de una segunda lenguaes_ES
dc.subjectAprendizaje de lenguas extranjerases_ES
dc.subjectMotivationen
dc.subjectTopic choiceen
dc.subjectSecond language learningen
dc.subjectForeign language learningen
dc.titleThe influence of students' topic choice: implementation of a sample in a high school in Navarreen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
PEDRO ARELLANO.pdf
Size:
969.87 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.76 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: