Publication:
Digital stories as a resource for foreign language learning

dc.contributor.advisorTFEBueno-Alastuey, María Camino
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorMartínez Irisarri, Leyre
dc.date.accessioned2014-03-11T09:41:32Z
dc.date.available2014-03-11T09:41:32Z
dc.date.issued2014
dc.date.updated2014-03-03T16:12:03Z
dc.description.abstractEn el siglo XXI, las nuevas tecnologías suponen el principal medio de comunicación, los centros educativos deben adaptarse al progreso y aprovechar las ventajas que las TIC proporcionan, ya que no solo mejoran el proceso de aprendizaje sino que también preparan a nuestros alumnos para la vida en sociedad. A pesar de la modernización en las escuelas todavía hay centros que no cuentan con suficientes recursos tecnológicos para desarrollar algunas actividades. Éste es uno de los motivos por los que hemos decidido escoger los relatos digitales como principal instrumento para nuestro diseño, ya que solo requiere el uso de los utensilios tecnológicos más básicos. Nuestro trabajo, aparte de proporcionar información acerca de éste instrumento y el uso del mismo, también incluye el diseño y la implementación de un proyecto, con el que mediremos y compararemos los progresos de dos grupos de niños en la adquisición de lenguas extranjeras. En un grupo será el español y en otro el irlandés.es_ES
dc.description.abstractIn the 21st century new technologies are the main communication media and the school should take advantage of the possibilities that it provides, not only to improve the learning process but also to enhance students to enjoy the 21st century facilities. Taking as well into account the importance of foreign languages in nowadays globalized society we have decided to focus our work on the benefits of using new technologies for foreign language learning in nursery education. Although, despite the modernization in educational centers there are still schools that do not have enough technological resources to develop some activities. That’s one of the reasons why we have decided to use digital stories as the main tool for our design, since it just implies the use of the most basic technological tools. A part from providing information about this tool and how to use it, our work also includes the design and implementation of a project, in which we measure and compare the improvements of two groups of students in the acquisition of a language, Spanish in one group and Irish in the other.es_ES
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeHaur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/9718
dc.language.isoengen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTICses_ES
dc.subjectRelatos digitaleses_ES
dc.subjectAprendizaje de una segunda lenguaes_ES
dc.subjectICTes_ES
dc.subjectDigital storieses_ES
dc.subjectForeign language learninges_ES
dc.titleDigital stories as a resource for foreign language learninges_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG Martinez, leyre.pdf
Size:
1.58 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.76 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: