Publication: Corporate social responsibility and financial performace: the Spanish case
Date
Director
Publisher
Escola de Administração de Empresas de S. Paulo
Project identifier
Impacto
Abstract
El enorme interés que despierta la responsabilidad social corporativa tanto en el ámbito empresarial como académico da sentido a este trabajo. El objetivo del trabajo es analizar la relación entre la responsabilidad social corporativa y sus resultados financieros, ya que existe debate en la literatura académica sobre esta cuestión. La cuestión de análisis se aplica a una muestra de empresas españolas que cotizan en el IBEX 35, utilizando una metodología de datos de panel que aporta novedades a otros análisis realizados. El período de análisis abarca desde 2003-2010. Los resultados sugieren que la relación entre responsabilidad social y resultados no es tan obvia, al menos para el caso español.
The enormous interest aroused by corporate social responsibility both in the academic and the business worlds forms the background for this study. Its objective is to analyze the relationship between corporate social responsibility and financial performance in view of the debate in the literature on the subject. The study focuses on a sample of Spanish companies taken from the IBEX 35 stock market index, using panel data methodology, which offers advantages in comparison to methodologies used in other studies. We analyzed the period from 2003 to 2010. Our findings suggest that there is no obvious relationship between corporate social responsibility and financial results, at least in the case of Spain.
Description
Keywords
Department
Faculty/School
Degree
Doctorate program
item.page.cita
item.page.rights
This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.