An innovative approach to English language learning: the use of stories in CLIL

dc.contributor.advisorTFEAzparren Legarre, María Paz
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorBueno Martínez, Amaia
dc.date.accessioned2014-11-10T09:38:38Z
dc.date.available2014-11-10T09:38:38Z
dc.date.issued2014
dc.date.updated2014-11-03T14:44:36Z
dc.description.abstractA lo largo del presente trabajo fin de grado, se realiza un estudio teórico sobre la implementación de la metodología AICLE – Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera – en educación infantil y se quiere realizar una propuesta innovadora para mejorarla. Para ello, se añade a la metodología mencionada una serie de aspectos psicopedagógicos y educativos que, dada la visión de educación que me he configurado a lo largo de estos cuatro años de carrera, considero imprescindibles. Además, se propone la herramienta de las historias como un recurso a partir del cual innovar y mejorar la práctica AICLE, ya que aporta beneficios que pudieran solventar las debilidades de dicha metodología. Para dotar de sentido al Trabajo Fin de Grado, se diseña un proyecto dirigido a educación infantil donde se concretan todos los elementos previamente estudiados de manera teóricaes_ES
dc.description.abstractAlong this final grade, a theoretical study about the implementation of CLIL – Content and language Integrated Learning – in enfant education is carried out and an innovative proposal to improve content and language education is suggested. In order to do so, some psycho-pedagogical and educative aspects that I consider essential in education are added to the methodology. Besides, the use of stories in CLIL methodology is proposed, since the positive elements that this tool offers can overcome CLIL weaknesses. Thus, stories are presented as a tool to improve CLIL educative practices. All the aspects theoretically studied are given concrete expression in a project that has been designed on the basis of integration and that is aimed for pre-primary students. In this way, with the practical application of the theoretical study, the final grade project makes senseen
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeHaur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/14345
dc.language.isoengen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEducación infantiles_ES
dc.subjectEnseñanza-aprendizajees_ES
dc.subjectAICLEes_ES
dc.subjectCuentoses_ES
dc.subjectIntegraciónes_ES
dc.subjectEarly childhood educationen
dc.subjectTeaching-learningen
dc.subjectCLILen
dc.subjectStoriesen
dc.subjectIntegrationen
dc.titleAn innovative approach to English language learning: the use of stories in CLILen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAdvisorTFEOfPublication675697ea-3a47-4807-9910-90c4cebd5d4e
relation.isAdvisorTFEOfPublication.latestForDiscovery675697ea-3a47-4807-9910-90c4cebd5d4e

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG14-Ginf-BUENO-68183.pdf
Size:
5.37 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.76 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: