Haur hizkeraren ezaugarriak eta erabilera: orokorretik Iruñerriko eskoletara

dc.contributor.advisorTFESantazilia Salvador, Ekaitz
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorMangado Etulain, Aintzane
dc.date.accessioned2015-01-29T11:37:10Z
dc.date.available2020-02-01T00:00:09Z
dc.date.issued2014
dc.date.updated2014-11-03T12:36:29Z
dc.description.abstractEn el presente trabajo investigamos los diferentes elementos que constituyen un modo de habla particular en la interacción adulto-niño, esto es el lenguaje infantil (Haur Hizkera). Para empezar, completamos un marco teórico mediante las diferentes teorías acerca de la adquisición del lenguaje, el uso de este lenguaje en diferentes culturas y prestando especial atención a las características del lenguaje infantil en general y del lenguaje infantil en euskera en particular (Euskarazko Haur Hizkera). Más adelante analizamos también el uso que los adultos le dan a este tipo de lenguaje. En la parte práctica de nuestro trabajo examinamos los diferentes puntos de vista de personas de diversos ámbitos que han participado en una encuesta que hemos preparado para esta ocasión y hemos llevado a cabo en Iruñerria. Mediante esta encuesta recogemos datos relacionados con el uso del lenguaje infantil, las características utilizadas, perfil de los usuarios, el lugar de este lenguaje en la escuela, etc.es_ES
dc.description.abstractLan honetan haur hizkeraren elementu desberdinen inguruko ikerketa egin dugu. Hau da, helduek haurrei zuzentzerakoan erabiltzen duten estilo bereziaren inguruko analisia. Horretarako, gaiaren inguruko dokumentazio desberdinen bitartez marko teoriko bat osatu dugu. Bertan hizkuntzaren jabekuntzaren inguruko teoriak eta herrialde desberdinetako kulturetako erabilera eta ikuspuntuak aztertu ditugu. Gainera, arreta berezia eskaini diogu haur hizkera hobeto ulertzen lagundu diguten ezaugarriei, orokorrak alde batetik eta euskarazko haur hizkerarenak bestetik. Ondoren, hizkera honen erabilerari tartea egin diogu eta ikuskera desberdinak daudela antzemanez, eskolan behar luken tokiaz hausnartu dugu. Lanaren atal praktikoan Iruñerrian perfil desberdineko zenbait pertsonari pasatako inkestaren analisia burutu dugu. Inkesta honetan ainbat esparrutako informazioa jaso dugu: haur hizkeraern erabilera, azltzen diren ezaugarriak, erabiltzaileen perfila, eskolan duen eta behar duen tokia, e.a.eu
dc.description.abstractIn the following document, we have researched about how adults modify their speech when talking to children. This variety of language is called Child Directed Speech (CDS), Haur Hizkera in Basque, as we will call it through this essay. First of all, we have investigated different theories about the acquisition of the language and the use of Child Directed Speech around the word. After that, we have analysed the characteristics of this register in general and we have focused then on the Basque language. Apart of that, we have also examined the use of Child Directed Speech from different points and questioned the use of it at school. In order to analyse all this aspects around us, we have done a research though a questioner and meet some of the opinions and experiences of people in Iruñerria. Though the questions we have prepared for this occasion, different aspects of this register have been questioned: use of the Child directed Speech by adults, features in using, characteristics of the users, place it has or should have at school, etc.en
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeHaur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.embargo.lift2020-02-01
dc.embargo.terms2020-02-01
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/15766
dc.language.isoeusen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCaracterísticases_ES
dc.subjectEscuelaes_ES
dc.subjectIruñerriaes_ES
dc.subjectLenguaje infantiles_ES
dc.subjectUsoes_ES
dc.subjectEzaugarriakeu
dc.subjectEskolaeu
dc.subjectIruñerriaeu
dc.subjectHaur hizkeraeu
dc.subjectErabileraeu
dc.subjectCharacteristicsen
dc.subjectSchoolen
dc.subjectIruñerriaen
dc.subjectChild speechen
dc.subjectUseen
dc.titleHaur hizkeraren ezaugarriak eta erabilera: orokorretik Iruñerriko eskoletaraeu
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAdvisorTFEOfPublication05e858df-a9a9-4bee-92db-180d2568a7c7
relation.isAdvisorTFEOfPublication.latestForDiscovery05e858df-a9a9-4bee-92db-180d2568a7c7

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG14-Ginf-MANGADO-58305.pdf
Size:
974.11 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Embargado hasta: 01-02-2014
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.76 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: