Listar por autor "Lázaro Ibarrola, Amparo"
Mostrando ítems 21-24 de 24
-
Teaching EFL through task repetition and collaborative writing
A small number of studies have dealt with the effects of implementing task repetition (TR) together with collaborative writing (CW) with students of English as a foreign language (EFL) in Compulsory Secondary Education ... -
Two heads better than one: the potential of collaborative dictogloss for EFL students at high proficiency levels
Second Language Acquisition (SLA) research confirms that collaborative writing might be conductive to L2 learning for students at all proficiency levels (Storch 1998; Swain & Lapkin, 2001). The current small-scale ... -
Vocabulary notebooks: a tool to enhance memory or a memories notebook?
Durante las últimas décadas el campo de la adquisición de una segunda lengua o de una lengua extranjera ha visto renacer el interés por el estudio de vocabulario como elemento fundamental dentro de las estrategias de ... -
Why do I keep mixing the meaning of some words? Teaching or not teaching vocabulary in semantically related sets in EFL
Con el paso de los años, la única técnica utilizada en la enseñanza del vocabulario ha sido la agrupación de palabras en campos semánticos. No obstante, en los últimos años varios estudios han demostrado que esta técnica ...