DBH 4. mailako ekologia saguzarren inguruko Proiektuetan Oinarritutako Ikasketaren bitartez lantzeko proposamena
Consultable a partir de
2025-07-01
Fecha
2020Autor
Director
Versión
Acceso embargado 5 años / 5 urteko bahitura
Tipo
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impacto
|
nodoi-noplumx
|
Resumen
Lan honen helburua DBH 4. mailako Biologia eta Geologia irakasgairako
proposamen didaktiko bat egitea da, ekologia eta ingurumena Proiektuetan Oinarritutako
Ikasketan (POI) oinarritzen dena. Horretarako bertako saguzarrak izango dira proiektuaren
ardatz. Ikasleak taldeka antolatuko dira eta hiru lan-pakete ezberdin banatuko zaizkie,
bakoitzak gai batetan sakonduz: Moldaerak; harreman ekologik ...
[++]
Lan honen helburua DBH 4. mailako Biologia eta Geologia irakasgairako
proposamen didaktiko bat egitea da, ekologia eta ingurumena Proiektuetan Oinarritutako
Ikasketan (POI) oinarritzen dena. Horretarako bertako saguzarrak izango dira proiektuaren
ardatz. Ikasleak taldeka antolatuko dira eta hiru lan-pakete ezberdin banatuko zaizkie,
bakoitzak gai batetan sakonduz: Moldaerak; harreman ekologikoak; eta izaera koloniala eta
kontserbazioa. Talde bakoitzak hasierako galdera eragile bati erantzun beharko dio,
amaierako infografia baten bitartez. Ikerketan oinarritutako jarduera praktikoak galderari
erantzuteko beharrezko ezagutza talde kooperatiboen elkarlanaren bitartez eskuratzeko
pentsatuta daude. AMIA analisiak azaleratzen duenez, proposamen honek ikasketa
esanguratsua bultzatzen du, gertuko testuinguru batetik lantzen baitira kontzeptu
egituratzaileak. Gainera, ikasleen pentsamendu kritikoa eta kontserbazioaren jabetzea
bultzatzeko aukera ematen du, ezagutza oinarri harturik aurrera pauso bat ematen baita.
Hala ere, proposamena testatu egin beharko litzateke ikasleen autonomia falta zein
irakasleeen formakuntza hutsuneak (POI zein saguzarren gaiarekin) transferibilitaterako
zailtasun potentzialak izan daitezkeelako. [--]
El objetivo de este trabajo es hacer una propuesta didáctica para la asignatura de
Biología y Geología de 4º ESO, basada en el trabajo de la ecología y el medio ambiente
mediante el aprendizaje basado en proyectos (ABP). Para ello se utilizarán los murciélagos
locales como hilo conductor. El alumnado será agrupado y se repartirán tres bloques de
trabajo, los cuales profundizarán en diferentes ...
[++]
El objetivo de este trabajo es hacer una propuesta didáctica para la asignatura de
Biología y Geología de 4º ESO, basada en el trabajo de la ecología y el medio ambiente
mediante el aprendizaje basado en proyectos (ABP). Para ello se utilizarán los murciélagos
locales como hilo conductor. El alumnado será agrupado y se repartirán tres bloques de
trabajo, los cuales profundizarán en diferentes temas: Adaptaciones; relaciones ecológicas;
y carácter colonial y conservación. Cada grupo tendrá que responder a una pregunta motora
inicial mediante una infografía final. Las actividades basadas en ABP están pensadas para
la obtención del conocimiento necesario para responder a la pregunta de forma cooperativa.
El análisis DAFO resalta el refuerzo del aprendizaje significativo, gracias a trabajar los
conceptos estructurantes desde un contexto cercano al alumnado. Además, impulsa el
pensamiento crítico y la concienciación sobre la conservación, basándose en el
conocimiento obtenido. En cambio, sería necesario testar la propuesta, ya que tanto la falta
de autonomía del alumnado como las carencias en materia de formación del profesorado
(en ABP como en el tema de los murciélagos) suponen dificultades potenciales para la
transferibilidad de la propuesta. [--]
The aim of this paper is to present a proposal of didactic intervention for the subject
of Biology and Geology in 10th grade, which develops the contents of ecology and
environment through Project Based Learning (PBL). The central concept of the project will
be local bats. Students will form groups and three work-blocks will be distributed, so each
group will focus on a subject: Adaptations; ...
[++]
The aim of this paper is to present a proposal of didactic intervention for the subject
of Biology and Geology in 10th grade, which develops the contents of ecology and
environment through Project Based Learning (PBL). The central concept of the project will
be local bats. Students will form groups and three work-blocks will be distributed, so each
group will focus on a subject: Adaptations; ecological relations; and colonial behavior and
conservation. Groups need to answer a main driving question by creating a final infographic.
The practical inquiry-based activities have been created for the acquisition of the knowledge
needed to answer the question working in cooperative groups. The SWOT analysis of the
proposal yields certain strengths such as the encouragement of significative learning by
acquiring the structural concepts using students’ close context. Besides, thanks to the
obtained knowledge, students are inspired to develop critical thinking and conservation
awareness. However, the proposal should be tested since students’ lack of autonomy and
teachers’ lack of training (on PBL or bats knowledge) could be potential impediments for
transferibility. [--]
Materias
DBH 4,
Biologia-Geologia,
Ekologia,
Kontserbazioa,
POI,
4º ESO,
Biología y Geología,
Ecología,
Conservación,
ABP,
10th grade,
Biology,
Ecology,
Conservation,
PBL
Titulación
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan