Listar Artículos de revista DCS - OZS Aldizkari artikuluak por tema "Executive functions"
Mostrando ítems 1-13 de 13
-
Behavior rating inventory of executive function in preschool (BRIEF-P) and attention-deficit and hyperactivity disorders (ADHD): a systematic review and meta-analysis of floor and ceiling effects
Background. ADHD is a neurodevelopmental disorder that is accompanied by executive challenges. Objectives. To obtain evidence of the usefulness of the BRIEF-P and to analyze the possible ceiling and floor effect of its ... -
BRIEF-P: Trastornos por Déficit de Atención Hiperactividad versus Trastorno del Espectro Autista
Introducción: TDAH y TEA son dos trastornos del neurodesarrollo con entidades diagnósticas independientes, que comparten manifestaciones comunes a las que presentan personas con daño cerebral o disfunción en la corteza ... -
BRIEF-P: validation study in children in early childhood with neurodevelopmental disorders
The Behaviour Rating Inventory of Executive Function–Preschool Version (BRIEF-P) is a hand-storable instrument that permits evaluation of the executive functions in children between the ages of 2 years and 5 years 11 months ... -
Diet quality and attention capacity in European adolescents: the Healthy Lifestyle in Europe by Nutrition in Adolescence (HELENA) study
Adolescence represents an important period for the development of executive functions, which are a set of important cognitive processes including attentional control. However, very little is known regarding the associations ... -
Executive Skills Questionnaire: estudio preliminar de propiedades psicométricas en una muestra española
Introducción. Las funciones ejecutivas son un conjunto de procesos cognitivos de orden superior que dirigen nuestra conducta y cognición, estando al servicio de una meta que hemos fijado previamente. Objetivo e hipótesis ... -
Funciones ejecutivas en población euskaldun infantil
El constructo Funciones Ejecutivas se emplea para referirse a procesos que involucran una intencionalidad en el control de otros procesos cognitivos, que contribuye al control de impulsos, de la atención, del pensamiento ... -
Funciones ejecutivas en población euskaldun infantil: diseño de una app
El tema del funcionamiento ejecutivo es un campo de investigación con gran interés desde el punto de vista teórico y desde el punto de vista de la práctica profesional clínica y/o educativa, incrementándose éste en los ... -
Memoria de trabajo en Educación Infantil: estudio preliminar
Objetivo. Analizar el desarrollo de las FE (memoria de trabajo) de niños de diferentes edades de Educación Infantil. Participantes. 20 niños de 4 a 6 años divididos en dos grupos, en función del curso académico de ... -
Normative data for tests of attention and executive functions in a sample of European Portuguese adult population
Objective: The main goal of this study was to produce normative data for the Portuguese population on five neuropsychological tests frequently used to assess executive functions and attention: the Modified Wisconsin Card ... -
Normative data of neuropsychological tests of attention and executive functions in Ecuadorian adult population
Objective: The purpose of this study was to generate normative data for five tests of attention and executive functions (M-WCST, Stroop test, TMT, BTA, and SDMT), in a group of 322 Ecuadorian adults from Quito between the ... -
Relationship between subclinical psychotic symptoms and cognitive performance in the general population
Introducción: En la población general, los síntomas psicóticos subclínicos se han asociado con mayores dificultades funcionales en la vida real, pero desconocemos si estos síntomas están asociados a un peor rendimiento ... -
The role of education in executive functions, behavioral problems and functional performance in people with schizophrenia
Objective: this cross-sectional study examined the influence of education on executive functions, behavioral problems and functional performance in people with chronic schizophrenia. Method: our sample was composed of 116 ... -
Teoría de la mente en los subtipos del trastorno por déficit de atención e hiperactividad
Introducción: el Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH) es el trastorno del neurodesarrollo más frecuente en la infancia con una prevalencia estimada de entre un 3% y un 8%. Sus consecuencias más apreciables ...