Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorBenito Sánchez, Itziares_ES
dc.creatorErtl, Melissa M.es_ES
dc.creatorFerrer Cascales, Rosarioes_ES
dc.creatorOltra Cucarella, Javieres_ES
dc.creatorIbáñez Alfonso, Joaquín A.es_ES
dc.creatorSaracostti Schwartzman, Mahiaes_ES
dc.creatorSoto Añari, Marcioes_ES
dc.creatorCadavid Ruiz, Nataliaes_ES
dc.creatorRodríguez Lorenzana, Albertoes_ES
dc.creatorRivera, Diegoes_ES
dc.creatorArango Lasprilla, Juan Carloses_ES
dc.date.accessioned2020-07-02T06:50:38Z
dc.date.available2020-12-25T00:00:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn8756-5641
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/37291
dc.description.abstractTo determine the prevalence of low scores on two neuropsychological tests commonly used to evaluate learning and memory in children. 6,030 healthy children from 10 countries in Latin America and Spain were administered Rey–Osterrieth Complex Figure (ROCF) and the Test de Aprendizaje y Memoria Verbal–Infantil (TAMV-I). Results showed that low scores are common when multiple neuropsychological outcomes (tests and/or scores) are evaluated in healthy individuals. Clinicians should consider the higher probability of low scores in a given individual when evaluating learning and memory using various sets of scores to reduce false-positive diagnoses of cognitive deficits in pediatric populations.en
dc.format.extent27 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherTaylor & Francisen
dc.relation.ispartofDevelopmental Neuropsychology, 2020, 45 (4), 189-199en
dc.subjectNeuropsychologyen
dc.subjectMemory and learning testen
dc.subjectPsychometricsen
dc.subjectDiagnosisen
dc.subjectChildrenen
dc.titleMultivariate base rates of low scores on tests of learning and memory among Spanish speaking childrenen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.contributor.departmentCiencias de la Saludes_ES
dc.contributor.departmentOsasun Zientziakeu
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.embargo.terms2020-12-25
dc.identifier.doi10.1080/87565641.2019.1706519
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.1080/87565641.2019.1706519
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionen
dc.type.versionVersión aceptada / Onetsi den bertsioaes


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem


El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
Logo MinisterioLogo Fecyt