Person:
Cantalejo Díez, María Jesús

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

Cantalejo Díez

First Name

María Jesús

person.page.departamento

Agronomía, Biotecnología y Alimentación

person.page.instituteName

IS-FOOD. Research Institute on Innovation & Sustainable Development in Food Chain

ORCID

0000-0002-8272-0137

person.page.upna

2082

Name

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • PublicationOpen Access
    Manual metodológico sobre sostenibilidad alimentaria a través del aprendizaje-servicio
    (Technischen Universität Graz, 2024) Cantalejo Díez, María Jesús; Martínez Aldaya, Maite; Vilches Plaza, Carlos; Navarlaz Fernández, Isabel; Murkovic, Michael; Siegmund, Barbara; Pfeiffer, Lena; Ghnimi, Sami; Chriki, Sghaier; Dunne, Julie; Barry-Ryan, Catherine; McMahon, Cormac; Cavicchi, Alessio; Ferrara, Annapia; Tomasi, Sabrina; Toccoli, Fabrizia; Agronomía, Biotecnología y Alimentación; Agronomia, Bioteknologia eta Elikadura; Ciencias; Zientziak; Institute on Innovation and Sustainable Development in Food Chain - ISFOOD
    Este manual es el resultado de este trabajo conjunto. Pretende reunir las principales lecciones aprendidas, así como las recomendaciones recogidas a lo largo del proceso, con el objetivo de facilitar la toma de decisiones al profesorado y a las instituciones educativas de nivel superior que quieran empezar a integrar o seguir integrando y promoviendo las competencias en sostenibilidad en los planes de estudios y en la práctica diaria en el aula. No hay una única forma de utilizar este manual; dependiendo del interés del lector, uno puede centrarse en sus diferentes partes.
  • PublicationOpen Access
    Manuel méthodologique sur la durabilité alimentaire par le biais de l'apprentissage par le service
    (Technischen Universität Graz, 2024) Cantalejo Díez, María Jesús; Martínez Aldaya, Maite; Vilches Plaza, Carlos; Navarlaz Fernández, Isabel; Murkovic, Michael; Siegmund, Barbara; Pfeiffer, Lena; Ghnimi, Sami; Chriki, Sghaier; Dunne, Julie; Barry-Ryan, Catherine; McMahon, Cormac; Cavicchi, Alessio; Ferrara, Annapia; Tomasi, Sabrina; Toccoli, Fabrizia; Ciencias; Agronomia, Bioteknologia eta Elikadura; Zientziak; Institute on Innovation and Sustainable Development in Food Chain - ISFOOD; Agronomía, Biotecnología y Alimentación
    Ce travail collaboratif a abouti à ce manuel. Il vise à faciliter la prise de décision des enseignants et des établissements d’enseignement supérieur qui souhaitent commencer ou continuer à intégrer et à promouvoir les compétences en matière de durabilité dans les programmes d’études et dans la pratique quotidienne en classe. Il regroupe les enseignements clés tirés du processus ainsi que les recommandations collectées tout au long de celui-ci. Il existe plusieurs manières d’utiliser ce manuel, en fonction de l’intérêt du lecteur, il est possible de se focaliser sur ses différentes parties.
  • PublicationOpen Access
    Methodological handbook in food sustainability through service-learning
    (Technischen Universität Graz, 2024) Cantalejo Díez, María Jesús; Martínez Aldaya, Maite; Vilches Plaza, Carlos; Navarlaz Fernández, Isabel; Murkovic, Michael; Siegmund, Barbara; Pfeiffer, Lena; Ghnimi, Sami; Chriki, Sghaier; Dunne, Julie; Barry-Ryan, Catherine; McMahon, Cormac; Cavicchi, Alessio; Ferrara, Annapia; Tomasi, Sabrina; Toccoli, Fabrizia; Agronomía, Biotecnología y Alimentación; Agronomia, Bioteknologia eta Elikadura; Ciencias; Zientziak; Institute on Innovation and Sustainable Development in Food Chain - ISFOOD
    This handbook is the result of this joint work. It aims to bring together the key lessons learned, and the recommendations gathered throughout the process, with the objective of facilitating decision-making for teachers and higher-level educational institutions that want to start integrating or continuing to integrate and promote sustainability competences in the curricula and classroom daily practice. There is no single way to use this handbook, depending on the interest of the reader, one can focus on its different parts.