Gorputz Hezkuntzako saioetan metodologia kooperatiboaren erabilerak ikasleen autoestimuan duen eraginaren analisia

dc.contributor.advisorTFENavarro Amezqueta, Ion
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorVarea Hualde, Irune
dc.date.accessioned2019-07-24T06:53:14Z
dc.date.issued2019
dc.date.updated2019-07-15T12:16:25Z
dc.description.abstractCada vez son más los docentes que utilizan metodologías cooperativas en sus clases de Educación Física, remarcando así sus beneficios. El propósito de este trabajo fue analizar los efectos de una intervención basada en la aplicación de metodologías cooperativas sobre la autoestima en escolares de 4º y 6º de Educación Primaria dentro de las clases de Educación Física. Los participantes fueron 277 escolares de Navarra (España). Se empleó un diseño experimental con 11 grupos de intervención (n=178) y 5 control (n=99). Para medir la autoestima mediante un diseño pre-post-test, se utilizó la versión española del Perfil de Autopercepciones para Niños (Harter, 1985; Atienza, Balaguer y Moreno, 2002). Los resultaros indicaron efectos positivos del programa sobre la competencia académica (p<0.05 ); aceptación social (p<0.01); competencia deportiva (p<0.01) y auto valía global (p<0.05) del grupo experimental. El estudio sugiere que el uso de metodologías cooperativas podría incidir de forma positiva en la autoestima de los escolares.es_ES
dc.description.abstractGero eta gehiago dira Gorputz Hezkuntzako saioetan metodologia kooperatiboak erabiltzen dituzten irakasleak, hauen onurak azpimarratzen dituztelarik. Lan honen helburua metodologia kooperatiboetan oinarritutako Gorputz Hezkuntzako interbentzio batek Lehen Hezkuntzako 4. eta 6. Mailako ikasleen auto-estimuan duen eragina aztertzea izan da. Parte hartzaileak Nafarroako (Espainia) 277 ikasle izan ziren. 11 esku-hartze taldeetan (n=178) eta 5 kontrol taldeetan (n=99) oinarritutako diseinu esperimentala erabili zen. Auto-estimua neurtzeko, Haurrentzako Norberaren Pertzepzioaren Profilaren gaztelerazko bertsioa erabili zen pre-post-testak eginez (Harter, 1985; Atienza, Balaguer eta Moreno, 2002). Emaitzek programaren eragin positiboak adierazi zuten esku-hartze taldea ren gaitasun akademikoan (p<0.05); onarpen sozialean (p<0.01); kirol gaitasunean (p<0.01) eta auto-balio globalean (p<0.05). Ikerketaren arabera, metodologia kooperatiboen erabilerak ikasleen auto-estimua n eragin positibo bat izan ahalko luke.es_ES
dc.description.abstractMany teachers use cooperative methodologies in their Physical Education classes, highlighting thus their benefits. The purpose of this study was to analyze the effects of an intervention based on the application of cooperative methodologies on self-esteem in 4th and 6th grade elementary school students within Physical Education classes. Participants were 277 schoolchildren from Navarra (Spain). An experimental design was used with 11 intervention groups (n=178) and 5 control groups (n=99). In order to measure self-esteem, the Spanish version of Harter’s Self-Perception Profile for Children was used for doing some pre-post-test (Harter, 1985; Atienza, Balaguer and Moreno, 2002). Results indicated positive effects of the program on academic competence (p<0.05); social acceptance (p<0.01); sports competence (p<0.01) and global self-worth (p<0.05) of the experimental group. The study suggests that the use of cooperative methodologies may positively affect students’ self-esteem.es_ES
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeLehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.embargo.lift2024-07-01
dc.embargo.terms2024-07-01
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/33689
dc.language.isoeusen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEducación Físicaes_ES
dc.subjectMetodologías cooperativases_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.subjectAuto conceptoes_ES
dc.subjectAuto-estimuaes_ES
dc.subjectGorputz Hezkuntzaes_ES
dc.subjectMetodologia kooperatiboakes_ES
dc.subjectLehen Hezkuntzaes_ES
dc.subjectAuto-kontzeptuaes_ES
dc.subjectSelf-esteemes_ES
dc.subjectPhysical Educationes_ES
dc.subjectCooperative methodologieses_ES
dc.subjectPrimary Educationes_ES
dc.subjectSelf-conceptes_ES
dc.titleGorputz Hezkuntzako saioetan metodologia kooperatiboaren erabilerak ikasleen autoestimuan duen eraginaren analisiaeu
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAdvisorTFEOfPublicationead52907-2840-4972-8401-31b78ead60c6
relation.isAdvisorTFEOfPublication.latestForDiscoveryead52907-2840-4972-8401-31b78ead60c6

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
GBL19-LHG-VAREA-111356.pdf
Size:
2.29 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.78 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: