Cooperative learning: oral competence in English and social skills In Primary Education

dc.contributor.advisorTFEPalacio Ochoa, Sara
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.affiliationGiza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorDallo Gutiérrez, Amaia
dc.coverage.spatialeast=-1.6165; north=42.7892; name=Mutilva, Navarra, España
dc.date.accessioned2023-08-29T07:21:54Z
dc.date.available2023-08-29T07:21:54Z
dc.date.issued2023
dc.date.updated2023-08-25T11:13:22Z
dc.description.abstractEste trabajo surge a raíz de las Prácticas Escolares 3, periodo de formación como maestra de inglés durante el cual se presentó la curiosidad por conocer mejor la metodología cooperativa y explorar su potencial en el ámbito educativo. Como bien sabemos, por medio del trabajo en grupos reducidos el alumnado tiene la oportunidad de responsabilizarse de su propio aprendizaje, permitiendo abarcar tanto contenidos curriculares como el desarrollo de habilidades y competencias sociales que les resultarán útil en su vida diaria. Por ello, en este trabajo estudiamos la aplicación de algunas técnicas de Aprendizaje Cooperativo en el área de inglés para favorecer situaciones de comunicación significativas en el alumnado y, a su vez, trabajar algunas habilidades imprescindibles para lograr una adecuada socialización. La investigación se centra en comprobar la efectividad de este tipo de aprendizaje en relación con el desarrollo de la competencia oral en inglés y las habilidades sociales de escucha activa y del respeto de los turnos de palabra. Con este punto de partida, hemos diseñado una propuesta didáctica con varias actividades cooperativas destinada al alumnado de segundo curso de Educación Primaria.es_ES
dc.description.abstractThis investigation arises as a result of the Practicum 3, a period of training as an English teacher during which the curiosity was awakened to learn more about Cooperative Learning and explore its potential in educational field. As we all know, by working in small groups, students have the opportunity to take responsibility for their own learning, allowing them to cover both curricular content and the development of social skills and competences that will be useful in their daily life. Therefore, in this investigation we study the application of some Cooperative Learning techniques in the area of English to favour meaningful communication situations in the students and, at the same time, we seek to work on some essential skills to achieve an adequate socialisation. This research focuses on testing test the effectiveness of this type of teaching-learning method in relation to the development of oral competence in English and the social skills of active listening and respect for turns of speech. With this starting point, we have designed a didactic proposal with several cooperative activities aimed at students in the second year of Primary Education.en
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeLehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/46090
dc.language.isoengen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAprendizaje Cooperativoes_ES
dc.subjectCompetencia oral en ingléses_ES
dc.subjectHabilidades socialeses_ES
dc.subjectRespeto de turnoses_ES
dc.subjectEscucha mutuaes_ES
dc.subjectCooperative learningen
dc.subjectOral competence in Englishen
dc.subjectSocial abilitiesen
dc.subjectRespect of turnsen
dc.subjectListen to each otheren
dc.titleCooperative learning: oral competence in English and social skills In Primary Educationen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAdvisorTFEOfPublication506755fe-4d82-463b-8c65-479214eaef29
relation.isAdvisorTFEOfPublication.latestForDiscovery506755fe-4d82-463b-8c65-479214eaef29

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG2023-Gpri-DALLO-133321.pdf.pdf
Size:
1.04 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.78 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: