Teaching English as a foreign language through songs in Primary Education

dc.contributor.advisorTFEInduráin Eraso, Carmen
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorSánchez Pérez, Patricia
dc.date.accessioned2014-11-17T07:06:25Z
dc.date.available2014-11-17T07:06:25Z
dc.date.issued2014
dc.date.updated2014-11-10T16:57:15Z
dc.description.abstractEste trabajo se centra en el uso de canciones en la enseñanza del inglés como lengua extranjera en Educación Primaria. Se realiza una explicación detallada sobre los aspectos del desarrollo cognitivo del alumnado como la motivación, su interacción con los demás y aspectos lingüísticos como el aprendizaje de léxico, gramática o pronunciación y su relación y mejora con el uso de canciones. También, se describe un mini-proyecto realizado en cuatro clases de Cuarto Curso de Primaria utilizando una canción en dos de ellas y en las otras dos, otros materiales que no incluyen un enfoque musical, con el fin de contrastar posteriormente los resultados. Asimismo, para realizar este mini-proyecto, se analizó el enfoque de los docentes de inglés del centro a la hora de utilizar la explotación de canciones. También, se desarrollan las competencias y contenidos propios del Currículum de Educación Primaria que se incluyen en la propuesta didácticaes_ES
dc.description.abstractThis Project is focused on teaching English as a foreign language through songs in Primary Education. The project explains different aspects such as children’s learning development like motivation, interaction with the rest of their classmates and linguistic aspects such as lexical, grammatical and pronunciation aspects and their link and improvement by means of using songs. The project also describes a research done in four classes of Year 4 of Primary Education using a song in two of the groups and other non-musical materials and methods in the other two groups. The aim was to contrast the results and verify that the use of songs in English lessons has benefits for children’s learning. Moreover, to develop this mini-project, English teachers filled in a questionnaire sharing their opinion and their approach about song exploitation. In addition, competences and contents from the Primary Education Curriculum are developed throughout the project and the researchen
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeLehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/14443
dc.language.isoengen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCancioneses_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectInteracciónes_ES
dc.subjectCulturaes_ES
dc.subjectCompetencia comunicativaes_ES
dc.subjectSongsen
dc.subjectMotivationen
dc.subjectInteractionen
dc.subjectCultureen
dc.subjectCommunicative competenceen
dc.titleTeaching English as a foreign language through songs in Primary Educationen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAdvisorTFEOfPublicationa056de8c-b937-43c2-9503-bea70aaa95b0
relation.isAdvisorTFEOfPublication.latestForDiscoverya056de8c-b937-43c2-9503-bea70aaa95b0

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG14-Gpri-SANCHEZ-67842.pdf
Size:
3.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.76 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: