Publication: El proceso de composición de una canción para la etapa primaria elaborada por estudiantes del grado de maestro
Date
Authors
Director
Publisher
Project identifier
Abstract
In this paper we analyse how university students evaluate their cooperative composition work during an academic semester. Variables such as musical training and gender, among others, are considered. The students compose a song for a primary school classroom. They were 89 participants, of whom only 26 reported having studied music at specialized schools. The results show that the participating students are, in general, very satisfied with the work carried out, especially the women and students with previous musical knowledge. The involvement was high and it is perceived that tonal enculturation in the general population has an impact on the fact that certain musical creativity activities, that we could consider complex, can be exercised through collaborative work, in contexts other than those derived from specialized musical training.
En este trabajo analizamos la valoración que el alumnado universitario realiza de su trabajo de composición cooperativa durante un semestre académico. Se contemplan, entre otras, las variables de formación musical y de género. El alumnado compone una canción para un aula de Educación Primaria. Son 89 participantes, de los cuales solo 26 declaran haber estudiado música en centros especializados. Los resultados muestran que el alumnado participante se encuentra, en general, muy satisfecho con el trabajo realizado, en especial las mujeres y los estudiantes con conocimientos musicales. La implicación fue alta, y se percibe que la enculturación tonal en la población general repercute en que determinadas actividades de creatividad musical que podríamos considerar complejas pueden, mediante el trabajo colaborativo, ejercerse en contextos ajenos a los que derivan de una formación musical especializada.
Description
Keywords
Department
Faculty/School
Degree
Doctorate program
item.page.cita
item.page.rights
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.