Publication: Ahoskeraren Irakaskuntzaren garrantzia
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Ahoskerari garrantzi gutxi eman izan zaio hezkuntza sisteman. Lan honen helburua eman izan zaion garrantzi eskas hori aztertu, honen zergatiak bilatu, eta honetan eragitea izanen da. Egun ikasle asko eskolaratzen dira D edota A ereduan Nafarroan, euskara irakasgaia jasotzen dute, beraz. Euskara idatziari pisu gehiena ematen zaion heinean, ahozkotasunak ez du pisurik hartzen hezkuntza sisteman. Adituek diotenez halarik ere, ahoskera ikas-irakats daiteke, baina, nola? Zerk du eragina? Zergatik ez da egiten? Hainbat galderaren erantzunak emanen dira lan honetan. Tafallako “Garcés de los Fayos” ikastolako ikasleak oinarri, hauen ahoskera eta EBAZ arauak abiapuntu hartu, egoera formaletarako haien ahoskera ohituretan eragin nahi da. Horretarako, jarduera bat proposatuko da hurrengo lerroetan. Horrez gain, ikasleen ikuspuntua kontutan hartzekoa denez, ahoskeraren jarduera bukatu ondoren, ikasle guztiei galdetegi bat pasatuko zaie haien iritziak edo usteak biltzeko xedez. Ahoskeraren irakaskuntza faltan sumatzen ote dute? Jarduera interesgarri edota baliagarri suertatu ote zaie? Haien eskutan utziko da hitza.
A la pronunciación se le ha dado poca importancia en el sistema educativo. El objeto de este trabajo será examinar la poca importancia que se le ha dado, buscar sus causas y influir en ella. Hoy en día muchos alumnos se escolarizan en el modelo D o en el modelo A en Navarra, por lo que reciben la asignatura de euskera. A medida que se le da la mayor parte del peso al euskera escrito, la oralidad no adquiere peso en el sistema educativo. Sin embargo, los expertos dicen que la pronunciación se puede aprender, pero, ¿cómo? ¿Qué influye? ¿Por qué no se hace? En este trabajo se darán respuestas a varias preguntas. En base a los alumnos de la ikastola "Garcés de los Fayos" de Tafalla, se pretende incidir en sus hábitos de pronunciación para situaciones formales a partir de su pronunciación y de las normas del EBAZ. Para ello, se propondrá una actuación en las siguientes líneas. Además, teniendo en cuenta el punto de vista del alumnado, una vez finalizada la actividad de pronunciación, se someterá a todos los alumnos y alumnas a un cuestionario para recabar sus opiniones o opiniones. ¿Echan de menos la enseñanza de la pronunciación? ¿Les habrá resultado interesante o útil? Se dejará la palabra en sus manos.
Pronunciation has received very little attention from the current education system. The purpose of this work is analyzing and seeking the reasons behind this lack of interest in pronunciation to later tackle this problem. Nowadays many students in Navarra are involved in the models D or A in education, meaning that they receive the Basque Language (Euskara) as a subject. While written Basque has received the most attention, speaking has not been prioritized. Experts say that speaking and pronouncing can be taught and learned, but how is it done? What affects this process? Why is it not applied? This research addresses many related questions. Using the school “Garcés de los Fayos Ikastola” as a case study and exploring their pronunciation through EBAZ rules (Basque acronym that can be translated as “Careful Pronunciation of the United Basque Language”), the purpose of the study is to influence their pronunciation in formal situations. In order to achieve this, an activity will be proposed. Besides that, considering that the perspective of the students will be taken into account, the students have filled a questionnaire with their perception on the topic. Will they miss working pronunciation in the subject? Will they think that the exercise has been useful and practical? They will have the word.
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