Publication:
Euskal Herriko mitoak, kondairak eta paraje magikoak literaturaren bidez lantzen

Consultable a partir de

2025-06-01

Date

2023

Authors

Gómez Irisarri, Iratxe

Publisher

Acceso embargado / Sarbidea bahitua dago
Trabajo Fin de Grado / Gradu Amaierako Lana

Project identifier

Abstract

Este Trabajo Fin de Grado se centrará en el tratamiento de la Literatura en la Educación Primaria. A lo largo del proyecto, se reflejará la transición que han tenido los mitos y leyendas desde la tradición oral a los libros actuales y el cambio que han supuesto a nivel literario. Asimismo, se destacará la importancia de mantener la pervivencia de estos relatos como parte esencial de la comprensión del pasado e historia de nuestra sociedad y cultura. Trabajando la mitología y las leyendas vascas, se pretende que el alumnado desarrolle su cercanía, admiración y sentimiento identitario hacia la cultura vasca. Además, se dará cabida a la localización geográfica de mitos y leyendas, con el fin de que el alumnado pueda identificarlos, conocerlos, ubicarlos y comprender la importancia de preservar estos espacios naturales. Para ello, el trabajo se dividirá en dos apartados principales: el marco teórico y la unidad didáctica que se llevará a cabo en la escuela. En el marco empírico, a través de mitos y leyendas, se elaborarán una serie de propuestas para fomentar la lectura, la escritura y la oralidad en la escuela. Por último, se resaltarán las conclusiones obtenidas tras la realización del proyecto.


Gradu Bukaerako Lan hau Lehen Hezkuntzan Literaturaren gaiari buruzko lana da. Honetan, literaturaren barne dauden genero eta subgeneroak landuko dira; mitoak eta kondairak. Lehenik eta behin, mitoak eta kondairak osotasunez aztertuko dira: izan ere, literaturaren alderdi esanguratsuak dira. Hortaz, aukeratutako mitoak eta kondairak Euskal Herrikoak izanen dira, beti ere Lehen Hezkuntzako mailarako egokiak direnak. Lanean zehar kontakizun hauek izan duten trantsizioa islatuko da, ahozko tradiziotik gaur eguneko liburuetara eta hauek literatur mailan suposatu duten aldaketa. Era berean, mitoak eta kondairak gure gizarte eta kulturaren iragana eta historia ulertzeko oinarrizko atalak direnez, hauen iraupena mantentzea duen garrantzia azpimarratuko da. Ildo beretik, Euskal Herriko zonalde ezberdinetan dauden mitoak, legendak eta sinesmenak azalduko dira, bere pertsonaia nagusiak eta hauen sinbologia. Euskal mitologia eta kondairak landuz, ikasleak euskal kulturarekiko gertutasuna, mirespena eta identitate sentimendua garatzea lortu nahi da. Horretaz gain, mito eta kondairen kokapen geografikoari lekua emango zaio, izan ere, ikasleek hauek identifikatzeko, ezagutzeko, kokatzeko eta espazio natural hauek zaintzeak duen garrantzia ulertzeko helburuarekin. Horretarako, lana bi atal nagusietan banatuko da: marko teorikoa eta ikastetxean aurrera eramango den unitate didaktikoa. Marko enpirikoan, mito eta legenden bidez, eskolan irakurketa, idazketa eta ahozkotasuna sustatzeko hainbat proposamen sortuko ditut. Azkenik, proiektua egin ondoren ateratako ondorioak nabarmenduko dira.


This Final Degree Project is a work on Literature in Primary Education. Throughout the project, we will reflect on the transition that myths and legends have undergone, from the oral tradition to the current books, and the change that they have meant at a literary level. It will also highlight the importance of maintaining the survival of these stories as an essential part of the understanding of the past and history of our society and culture. By working on Basque mythology and legends, the aim is for students to develop their closeness, admiration and sense of identity towards Basque culture. Additionally, there will be a focus on the geographical location of myths and legends, so that students can identify, know, locate, and understand the importance of preserving these natural areas. For this purpose, the work will be divided into two main sections: the theoretical framework and the didactic unit to be carried out in the school. In the empirical framework, through myths and legends, I will elaborate a series of proposals to promote reading, writing and orality at school. Finally, the conclusions obtained after carrying out the project will be highlighted.

Description

Keywords

Literatura, Mitos, Leyendas, Mitología vasca, Educación Primaria, Literatura, Mitoak, Legendak, Euskal mitologia, Lehen Hezkuntza, Literature, Myths, Legends, Basque mythology, Primary Education

Department

Faculty/School

Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación / Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea

Degree

Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra, Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan

Doctorate program

item.page.cita

item.page.rights

Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.