Listar por autor "Azpilicueta Martínez, Raúl"
Mostrando ítems 1-14 de 14
-
Complexity and lexical variety across tasks at B2 of the CEFR: the case of FCE and EOIP
Majercik, Martín (2020) Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako LanaStandardized oral exams are part of the language learning process for many EFL learners. Although there is a growing body of research addressing a myriad of elements surrounding oral examinations, more studies are needed ... -
Crosslinguistic influence differences in the oral production of young and adult EFL learners
Recent findings regarding CLI use among students learning English as a Foreign Language (EFL) seem to agree with a correlation between proficiency and a lesser use of cross linguistic influence (CLI). However, the body of ... -
The effect of CLIL exposure on young learners´oral proficiency
La diferencia entre la cantidad de exposición formal al inglés en niños puede desempeñar un rol importante en la producción oral, mejorando las subcompetencias que esta conlleva; fluidez, coherencia, gramática, pronunciación ... -
The effect of extramural English on Secondary-school learners'oral proficiency
El objetivo de este estudio es analizar la relación entre la exposición extracurricular al inglés y el aprendizaje en la destreza oral. Más concretamente, las preguntas de investigación que vertebraron el estudio fueron: ... -
The effect of the interlocutor variable on oral interaction in EFL Secondary School students
The aim of the present study is to explore the effects of the interlocutor variable in the interaction of Secondary School students learning English as a foreign language (EFL) in ... -
The effects of the native interlocutor status and foreign language anxiety in the EFL learners’ speaking performance and perception of speaking performance
Foreign Language Anxiety has been studied in English as a Foreign Language context in the four different skills; reading, writing, listening and speaking, for many decades. More specifically, research on oral performance ... -
The impact of CLIL exposure on secondary-school learners’ oral proficiency in English
Este estudio investiga el impacto de los programas de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) en la competencia oral de los alumnos de secundaria en España. En el estudio se compara el rendimiento ... -
The impact of informal English exposure on 8-year-old EFL learner´s oral porficiency
A lo largo de los años varios estudios experimentales han demostrado que exponer a los jóvenes a un idioma fuera del entorno escolar produce numerosos beneficios en el aprendizaje de una segunda lengua. De hecho, muchas ... -
The influence of the interlocutor factor on the students foreign language anxiety while performing an oral task
En las últimas décadas, el estudio de lenguas extranjeras se ha convertido en algo indispensable para cualquier estudiante. Debido a ello, ha aumentado el análisis de la Ansiedad Idiomática. Se trata de un tipo de ansiedad ... -
Informal exposure, achievement and motivation in young EFL learners. A cross-sectional study
La exposición informal a la lengua objetivo es un factor importante en el aprendizaje de idiomas en niños/as. Igualmente, la motivación juega un importante rol en el caso de jóvenes aprendices de lenguas extranjeras. Sin ... -
Informal exposure, motivation and lexical diversity in young EFL learners
La exposición a la lengua objetivo fuera de las aulas puede jugar un rol altamente importante a la hora de aprender nuevos idiomas en alumnado de educación primaria. Esta exposición informal combinada con un aumento de la ... -
The interlocutor factor in the phonological cross-linguistic influence of secondary L1-Spanish EFL students
Aunque la investigación sobre la influencia interlingüística haya investigado la influencia fonética interlingüística y subtemas como la representación fonológica de niños bilingües, la importancia de la inteligibilidad ... -
Parental and learners' attitude to EFL learning, and learners' speaking performance in peer interaction
There is a growing body of research supporting the influence of parents’ attitudes on their children’s language learning. However, findings with L1-Spanish learners learning English as a foreign language (EFL) seem far ... -
Using computer based exploratory talk to encourage secondary school students' oral interaction
Several studies have investigated the main communicative problems of students engaged in collaborative tasks. Likewise, computer-based activities have been proved successful at stimulating effective talk among ...