Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorCaldeiro Pedreira, Mari Carmenes_ES
dc.creatorRenés Arellano, Paulaes_ES
dc.date.accessioned2016-10-27T09:50:11Z
dc.date.available2016-10-27T09:50:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2014-2242 (Electronic)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/22504
dc.descriptionEnlace a la versión en castellano: https://hdl.handle.net/2454/22731es_ES
dc.description.abstractEl context mediàtic actual comporta una anàlisi del grau de coneixement i de l’actitud crítica que tenim davant els mitjans. L’objectiu d’aquest treball és avaluar el nivell de competència mediàtica que tenen els estudiants de batxillerat de Lugo (Galícia), ja que el consum de mitjans audiovisuals no comporta l’abast de la capacitat crítica. Per això resulta fonamental conèixer l’adquisició dels coneixements audiovisuals de l’audiència. La metodologia aplicada ha estat un qüestionari dissenyat per avaluar aquesta competència mediàtica entre els joves sustentat en les sis dimensions de Ferrés (2007) dins d’un projecte R+D+i. Els resultats obtinguts indiquen una manca significativa de presència de continguts audiovisuals en el currículum de batxillerat tot i els bons resultats en el grau de competència mediàticaca
dc.description.abstractThe current media context involves an analysis of the degree of knowledge and critical attitude we have towards the media. The aim of this work is to evaluate the level of media literacy with high school students of Lugo (Galicia), as the media consumption does not involve the scope of critical capacities. This is basic to know the acquisition of audiovisual knowledge of the audience. The methodology used was a questionnaire designed to assess media literacy among young people regarding the six dimensions of Ferrés (2007) in an R&D project. The results indicate a significant lack of presence of audiovisual contents of high school curriculum despite good results of the level of media competence.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isocaten
dc.publisherConsejo del Audiovisual de Cataluñaes_ES
dc.relation.ispartofQuaderns del CAC 40, vol. XVII - juliol 2014 (25-32)ca
dc.rights© Consejo del Audiovisual de Cataluñaes_ES
dc.subjectAlfabetització mediàticaca
dc.subjectCompetència mediàticaca
dc.subjectCurrículumca
dc.subjectEducacióca
dc.subjectMedia literacyen
dc.subjectMedia competenceen
dc.subjectCurriculumen
dc.subjectEducationen
dc.titleFormació i adquisició dels coneixements en comunicació audiovisual entre l’alumnat de batxillerat de Lugoca
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.contributor.departmentPsicología y Pedagogíaes_ES
dc.contributor.departmentPsikologia eta Pedagogiaeu
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.type.versionVersión publicada / Argitaratu den bertsioaes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem


El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
Logo MinisterioLogo Fecyt