Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorSáenz Mendía, Raqueles_ES
dc.creatorGabari Gambarte, María Inéses_ES
dc.creatorIdoate García, Víctor Manueles_ES
dc.creatorGarcía García, José Maríaes_ES
dc.date.accessioned2017-03-29T09:25:54Z
dc.date.available2017-03-29T09:25:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1877-0428
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/23970
dc.descriptionVersión revisada del trabajo presentado al 6th International Conference on Intercultural Education “Education and Health: From a transcultural perspective” (Eduhem 2013), celebrado en noviembre de 2013 en la Universidad de Almería (España).es_ES
dc.description.abstractConfiguring a sixth stage in the historical evolution of health as a human right and socially determined poses the challenge of identifying the extent to which health assets model is known and capable of being implemented. In order to analyze this model in a learning community of Pamplona (Spain) adopted a qualitative participatory research design. From a sensitization session is conducted a focus group of 30 subjects and the information obtained is triangulated with the extracted three interviews. Triangulation of data allows assets to outline four dimensions of health: Perceived health, positive social values, lifestyle and positive relations.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherElsevieren
dc.relation.ispartofProcedia - Social and Behavioral Sciences 132 (2014) 615 – 620en
dc.rights© 2014 The Authors. Open access under Creative Commons BY-NC-ND license.en
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectSchool healthen
dc.subjectActive in healthen
dc.subjectHealth promotionen
dc.titleAssets in a community school healthen
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.contributor.departmentCiencias de la Saludes_ES
dc.contributor.departmentPsicología y Pedagogíaes_ES
dc.contributor.departmentOsasun Zientziakeu
dc.contributor.departmentPsikologia eta Pedagogiaeu
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.doi10.1016/j.sbspro.2014.04.362
dc.relation.publisherversionhttps://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.362
dc.type.versionVersión publicada / Argitaratu den bertsioaes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

© 2014 The Authors. Open access under Creative Commons BY-NC-ND license.
La licencia del ítem se describe como © 2014 The Authors. Open access under Creative Commons BY-NC-ND license.

El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
Logo MinisterioLogo Fecyt