Publication:
The effects of the native interlocutor status and foreign language anxiety in the EFL learners’ speaking performance and perception of speaking performance

Consultable a partir de

2020-12-16

Date

2020

Authors

Parr, Evangeline

Publisher

Acceso abierto / Sarbide irekia
Trabajo Fin de Máster / Master Amaierako Lana

Project identifier

Abstract

Foreign Language Anxiety has been studied in English as a Foreign Language context in the four different skills; reading, writing, listening and speaking, for many decades. More specifically, research on oral performance has often used a Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) to measure the anxiety of students when speaking. It has been shown that some students with higher anxiety are unable to perform as successfully as their peers with lower levels of anxiety. As well as the task at hand, there are many aspects that contribute to the rise in FLA for the students, such as the interlocutor. This paper explores the relationship between FLA and the native interlocutor factor in speaking tasks. It will also shed light on the students’ own attitudes and perceptions of their language ability, experiences of speaking tasks and FLA.


Por muchas décadas la ansiedad en una lengua extranjera ha sido estudiada en el context del aprendizaje de inglés como lengua extranjera, en las cuatro destrezas; lectura, escritura, audición y oral. Más concretamente, la escala de ansiedad en la lengua extranjera se ha utilizado bastante en la investigación de la producción oral para medir el nivel de ansiedad del alumnado en actividades orales. Se ha demostrado que algunos estudiantes con mayor nivel de ansiedad no realizan la actividad de forma tan satisfactoria como sus compañeros/as con menor nivel de ansiedad. Así, como la tarea en cuestión, hay muchos factores, como puede ser el/la interlocutor/a, que contribuyen en el aumento del nivel de ansiedad en lengua extranjera en el alumnado. Este trabajo estudia la relación entre ansiedad en lengua extranjera y el factor de un/a interlocutor/a nativo/a en actividades orales. También mostrará las actitudes y percepciones de sus habilidades en la lengua extranjera, de sus experiencias en actividades orales, y de la ansiedad en la lengua extranjera.

Description

Keywords

English as a foreign language (EFL), Foreign language anxiety (FLA), Foreign language classroom anxiety scale (FLCAS), Interlocutor factor, Native interlocutor, Inglés como lengua extranjera (EFL), Ansiedad en lengua extranjera (FLA), Escala de ansiedad en la lengua extranjera (FLCAS), Factor interlocutor, Interlocutor/a nativo/a

Department

Faculty/School

Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación / Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea

Degree

Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra, Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan

Doctorate program

item.page.cita

item.page.rights

Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.