The role of the learner in the construction of meaning at Tate Britain
Date
Director
Publisher
Project identifier
Impacto
Abstract
The debates on the interpretation of art that developed in the field of art theory and criticism beginning in the 1960s have influenced the theory and practice of museum education and questioned traditional practices. As a consequence, in recent years, there has been a radical redefinition of the role the viewer must play in interpreting works and exhibitions. The article discusses how and to what extent this turn towards visitor/learner agency in the interpretation has affected educational discourses and practices at Tate Britain gallery. This study is part of a wider investigation analysing how different agents involved in school programmes at Tate Britain conceive of art and interpretation.
Los debates sobre la interpretación del arte desarrollados en el campo de la teorĆa y crĆtica del arte a principios de los aƱos 60 han influido la teorĆa y prĆ”ctica de la educación museĆstica poniendo en cuestión practicas tradicionales. Como consecuencia, en los Ćŗltimos aƱos, se ha dado una radical redefinición del rol que el visitante debe jugar en la interpretación de obras y exposiciones. El artĆculo discute cómo y hasta quĆ© punto este giro hacia el protagonismo del visitante en la interpretación ha influido los discursos y prĆ”cticas de la galerĆa Tate Britain. El estudio es parte de una mĆ”s amplia investigación que analiza cómo los diferentes agentes involucrados en los programas escolares de la Tate Britain conciben el arte y la interpretación.
Description
Keywords
Department
Faculty/School
Degree
Doctorate program
item.page.cita
item.page.rights
Los documentos de Academica-e estƔn protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.